ITELLIGENCE
De aardappel in 2037

‘De samenwerking met Baggr heeft er zeker aan bijgedragen dat wij vandaag de dag nog steeds gezien worden als dé SAP expert in de Agro & Foodbranche.’
Marcel Pothof, Managing Director Food & Agriculture itelligence Nederland
itelligence: gaat de aardappel het winnen van rijst?

Wie had 20 jaar geleden kunnen bedenken dat de Chinese overheid de consumptie van frites zou aanmoedigen omdat aardappelen meer voedingswaarde hebben dan rijst? Of, dat we precies kunnen zien van welke boer en welk stukje land de aardappelen op ons bord komen? Dat ons klimaat zo snel verandert dat we steeds nieuwe technieken moeten ontwikkelen om voedsel te kunnen blijven produceren? In de afgelopen 20 jaar is er al zoveel veranderd. Wat gaan de komende 20 jaar ons brengen? Welke impact heeft dat op de wereld? En vooral, hoe kun je daar als SAP leverancier op inspelen en daarin samenwerken?

Wat was de vraag?

itelligence is klaar voor the next level! Bedenk iets nieuws op het gebied van marketing. Iets slims waarmee wij ons kunnen onderscheiden van andere softwareleveranciers in de branche, zodat wij gezien worden als dé SAP expert van de Agro & Foodbranche. Voeg daar een component aan toe die ons gaat helpen om de voedingsmarkt beter te begrijpen. We willen graag een netwerk opbouwen, om zo gezamenlijk een bijdrage te kunnen leveren aan uitdagingen op het gebied van bevolkingsgroei en voeding.

Dit was onze oplossing, stap voor stap

We schetsten een lange termijn ideaalwereld (de aardappel in 2037) en ontwikkelden 5 heldere stappen om daar te komen:

strategische aanpak De aardappel in 2037

Door voor iedere branche deze stappen te doorlopen zou itelligence in de gehele branche van Agro & Food een naam opbouwen als inspirator, sparringpartner en co-creator, en bijdragen aan maatschappelijke thema’s.

We startten met de keten in de aardappelbranche. We ontwikkelden een visie en tegelijkertijd bouwden we aan een community, bestaande uit partijen met gemeenschappelijke belangen: samen sparren en een bijdrage leveren aan de problematiek voor de aardappelmarkt die de bevolkingsgroei met zich meebrengt.

Aanvullend daarop ontwikkelden we content rondom dit thema, die we deelden met de buitenwereld.

Deze middelen hebben we ontwikkeld en toegepast

Online onderzoek
Een onderzoek onder professionals uit de gehele aardappelketen, om de voedingsmarkt beter te kunnen begrijpen.

Infographic
De resultaten van het onderzoek vatten wij samen in een infographic. Bekijk de infographic hier.

Rondetafelsessie
Tijdens de sessie hebben we in kaart gebracht wat de behoeften en uitdagingen zijn, en wat de visie is van deze professionals op de toekomst van de aardappel.

Bijeenkomst
We hebben een bijeenkomst georganiseerd, die itelligence faciliteerde. Verschillende externe experts deelden hun visie op de toekomst en de deelnemers gingen op hun beurt uiteen om in groepen over de toekomst te praten en tot plannen voor samenwerking te komen.

Visiemagazine
Met de inzichten die we opdeden tijdens het online onderzoek en de rondetafelsessie maakten wij het visiemagazine ‘De aardappel in 2037’, dat we deelden met de gehele keten. Bekijk het visiemagazine hier. Een goed voorbeeld van Marketing 3.0; dé manier waarmee je klanten en medewerkers aan je organisatie verbindt. Zij kiezen tegenwoordig bedrijven en producten op basis van diepere behoeften, zoals de mogelijkheid om mee te doen, creatief te zijn, deel uit te maken van een gemeenschap. En uit idealisme.

Community
Met de professionals uit de aardappelketen, maar ook met experts uit andere branches hebben we een community opgericht. Samenwerken. Om zo een blijvende bijdrage te kunnen leveren aan uitdagingen op het gebied van bevolkingsgroei en voeding.

Marketingcampagne
Naast de infographic en het magazine schreven wij een blog, advertorials, copy voor verschillende social posts, en maakten wij een landingspagina voor website. Kortom, voldoende content voor een succesvolle content marketingcampagne.

Dit leverde het ook op

Marcel Pothof, Managing Director Food & Agriculture itelligence Nederland: ‘De samenwerking met Baggr heeft er zeker aan bijgedragen dat wij vandaag de dag nog steeds gezien worden als dé SAP expert in de Agro & Foodbranche. Best bijzonder, zeker wanneer je weet dat deze campagne al in 2017 is gevoerd. Vooral de sessies hebben de foodbranche wakker geschud. Zij had namelijk geen idee van de mogelijkheden; wat technologie bijvoorbeeld kan betekenen voor de sector. Maar ook wij hebben er veel van geleerd. Het onderzoek, vooral de manier waarop, was compleet nieuw voor itelligence. Daarnaast heeft het ons ook een aantal waardevolle leads opgeleverd in de branche, en een heel mooi samenwerkingsverband binnen de aardappelketen.

Het was waardevol om hier samen met Baggr aan te werken. Trudy bouwde in heel korte tijd een relatie op met onze klanten. Voor je het wist vormden we samen het gezicht van itelligence. Dat was weer goed voor het vertrouwen. En dankzij haar resultaatgerichte manier van werken werden we continu bij de les gehouden. Baggr is voor mij dan ook: No nonsens, met de voeten in de klei, samen tot een goed resultaat komen!’

Wil je net als itelligence een marketingcampagne opzetten om je rol als expert in jouw vakgebied over te brengen en kun je wel wat hulp gebruiken?

Als Global SAP-Partner stimuleert itelligence SAP-innovaties in de Benelux. Actief in de branches Food & Agro, Life Sciences & Chemicals, Education & Research, Discrete Industries, Wholesale en Professional Services industrie is itelligence steeds opzoek naar nieuwe mogelijkheden om huidige systemen te verbeteren. Ze geloven daarbij in een intensieve samenwerking. Door industrie-, process- en ICT-kennis te bundelen, samen met de klant, bedenken ze steeds weer concrete oplossingen die leiden tot die verbetering.

Inmiddels is de naam itelligence aangepast naar NTT DATA. Van strategisch advies tot geavanceerde technologieën, al meer dan 50 jaar maken zij ervaringen mogelijk die organisaties succesvol maken, industrieën ten goede ontwrichten en een betere samenleving voor iedereen creëren. Ze stellen hun klanten en de maatschappij in staat om met vertrouwen de digitale toekomst in te gaan. Ze zetten zich in voor hun succes op lange termijn en combineren hun wereldwijde bereik met lokale expertise en mogelijkheden om hun klanten in meer dan 50 landen van dienst te zijn.

LANTMÄNNEN UNIBAKE
Positionering
SAP
Dit is SAP Concur!

Meer klantverhalen

FUTUREPROVE
Een futureprove merkverhaal

ACOREL
Leadgenererend e-book

De aardappel in 2037

QUINSO
Effectieve marketing voor en door medewerkers

ACOREL
Een raak merkverhaal en heldere merkbelofte