ACOREL
Een raak merkverhaal en heldere merkbelofte

‘De samenwerking met Baggr vind ik pragmatisch en professioneel. Ze hebben kennis van zaken en alles gaat in goed overleg.’
Taco Schallenberg, CEO en medeoprichter van Acorel
Sterke ambities en verder groeien

Acorel is de grootste SAP leverancier van Customer Experience software en doet zo waardevolle projecten bij mooie organisaties. Maar Acorel heeft sterke ambities en wil verder groeien als organisatie en nieuwe klanten aan trekken. De grootste uitdaging van Acorel? Dat is het feit dat de concurrentie zich niet bevindt in het vertrouwde landschap van SAP partners, maar in het landschap van Customer Experience bureaus. Deze zetten niet de software in de etalage, maar juist hun expertise en dienstverlening. Acorel is daarom met een aantal partners een samenwerking aangegaan, om klanten in de gehele klantreis te kunnen ondersteunen. Naar aanleiding daarvan kwamen ze bij Baggr, om concreet te maken: ‘Waar staat en gaat Acorel de komende jaren voor en wat wordt onze belofte aan klanten?’

Een heldere merkbelofte

Om dit vraagstuk aan te pakken heeft Baggr samen met Acorel twee fases doorlopen:

  • Fase 1: een vernieuwde positionering
  • Fase 2: een raak merkverhaal met heldere merkbelofte aan klanten

In de eerste fase maakten we een analyse, namen we interviews af met potentiële en bestaande klanten van Acorel en organiseerden we inhoudelijke sessies. In de sessies werkten we met het management team van Acorel aan een vernieuwde positionering volgens de Baggr Merkhuis Methodiek. Daarbij zijn we gestart met de fundering: wat is het businessmodel van Acorel, nu en in de toekomst? Vervolgens bekeken we de waarden: waar staat Acorel voor en hoe wil Acorel in de toekomst gezien worden? We gingen aan de slag met de drijfveren: waar krijgt het team van Acorel individueel en met elkaar energie van? Toen ontdekten we wat Acorel uniek maakt: waarin is Acorel anders dan anderen? En bepaalden we de ambitie van Acorel voor de toekomst.

Taco: ‘Het was heel fijn dat we in coronatijd bij elkaar konden komen met een heel team. Ik denk dat iedereen daar door het thuiswerken behoefte aan had. Wij waren dus blij dat dit traject voor ons een aanleiding gaf om, met de coronamaatregelen in acht genomen, lekker samen te werken. En samen met Baggr te bouwen aan de toekomst van Acorel.’

Uit de sessies kwam een heldere positionering. We hebben de strategie bepaald, weten wat de kracht van Acorel is en hoe we deze de komende jaren verder laten groeien. Ook kwamen we tot de zo gewenste duidelijke merkbelofte: ‘Een betere klantbeleving binnen handbereik.’ Vanuit deze inhoudelijke output schreef Baggr een kraakhelder merkverhaal, dat nu de basis vormt voor de communicatie naar buiten via een variatie aan kanalen en middelen. Ben je benieuwd naar het resultaat? Lees hier het merkverhaal van Acorel.

Gebaseerd op het merkverhaal hebben we advies gegeven voor de website. Een website is het visitekaartje van een organisatie en speelt daarom ook een belangrijke rol in het uitdragen van de merkbelofte. Thijs den Dikken, Business Development Manager bij Acorel, liet weten: ‘Wij zijn erg tevreden met jullie adviezen. Deze zijn pragmatisch van aard, logisch en mooi gekoppeld aan de toegevoegde waarde van Acorel. Erg fijn!’

Pragmatische aanpak

Waarom Acorel voor Baggr koos? Taco: ‘Ik had een goed gevoel bij Trudy en bij de pragmatische manier waarop zij ons vraagstuk wilde aanpakken. Er werd heel concreet aangegeven welke stappen we in het proces zetten. Het is vooraf duidelijk wat we met elkaar gaan realiseren en dat wordt ook goed nagekomen en opgeleverd.’

Een mooie balans

Acorel wilde een aantal zaken uitbesteden en andere juist graag zelf doen. Taco: ‘Je moet elkaar dan even vinden. Vanuit Baggr was de vraag: waar heeft Acorel behoefte aan? Wat doen ze zelf? En vanuit ons: waar kunnen we hulp bij gebruiken en waar willen we Baggr voor inzetten? Daar hebben we een mooie balans in gevonden.’

Zou hij ons dan aanraden bij andere bedrijven? Taco: ‘Zeker, omdat ik denk dat Baggr voor bedrijven zoals Acorel een goede aanpak creëert. Dit doen ze voor een budget wat daar netjes bij past en vervolgens leveren ze ook echt waarde op.’

Wil je net als Acorel samen baggren om je merkverhaal en -beloftes helder te verwoorden?

Acorel brengt een betere klantbeleving binnen handbereik. Een beleving die nauw aansluit op de behoeften van organisaties en klanten. Ze zijn expert op het gebied van SAP Customer Experience. Ze leveren de software en verzorgen de implementatie daarvan. Ook begeleiden ze in het vertalen van strategie naar operatie. En bevorderen ze het optimaal benutten van de geïmplementeerde software. Dit alles doen ze met een team van toegewijde professionals.

QISS-IT
Toekomstgerichte positionering
QUINSO
Effectieve marketing voor en door medewerkers

Meer klantverhalen

FUTUREPROVE
Een futureprove merkverhaal

ACOREL
Leadgenererend e-book

De aardappel in 2037

QUINSO
Effectieve marketing voor en door medewerkers

QISS-IT
Toekomstgerichte positionering