FUTUREPROVE
Een futureprove merkverhaal

‘Baggr heeft ons geholpen wat troebel was helder te maken. Uit duizend verkoopargumenten weten we nu wat onze vier belangrijkste kernwaarden zijn.’ 

Eefke de Kam, directeur van Futureprove

Uitdaging: twee doelgroepen aanspreken

Futureprove is een managementtraineeshipbureau dat de brug slaat tussen jonge talenten en succesvolle grote organisaties. In twee jaar tijd leiden zij trainees op tot gewilde professionals. Eefke is Futureprove gestart vanuit een krachtige overtuiging en een persoonlijk verhaal. Of eigenlijk verhalen. Juist daar zat de uitdaging: komen tot één helder verhaal, gedragen door het hele team van Futureprove en dat zowel trainees als grote organisaties aanspreekt.

Eefke de Kam, directeur van Futureprove: ‘Mijn hart ligt bij het verder helpen van jonge talenten, maar bedrijven bereik je niet met dezelfde argumenten als potentiële trainees.’

Snel tot de kern

Om tot de kern van het merkverhaal te komen werd Baggr ingeschakeld. Dat begon met een brainstorm met het hele team over drijfveren, waarden, uniekheid, ambities en dromen. Eefke: ‘Mijn beeld van dit soort trajecten was dat het langdradige en eindeloze strategische discussies zijn. Gelukkig bleek dit met Baggr totaal niet het geval. In drie sessies zijn we tot de kern van het verhaal gekomen. Ik heb nog steeds duizenden argumenten waarom Futureprove een geweldig concept is, maar ik heb nu ook helder wat de vier belangrijkste zijn.’

Een sterk merkverhaal leidt tot focus

Het resultaat van de samenwerking is volgens Eefke een strak merkverhaal. Eefke: ‘Het heeft echt focus gegeven en de communicatie versimpeld. Ik neem nu mensen aan op basis van de kernwaarden. Daarnaast heeft het tot het inzicht geleid dat bedrijven – de betalende klanten – het fundament voor mijn bedrijf vormen. Niet de trainees.’ Hierdoor heeft Futureprove nu een grotere focus op het aanspreken van bedrijven. Met als gevolg dat ze uiteindelijk meer talenten kunnen helpen.

Inbreng van expertise

‘Baggr begrijpt de essentie van mijn bedrijf en kon hierdoor kritisch meedenken in het proces. Dat vond ik heel sterk. Ze faciliteerden het traject dus niet alleen, maar brachten ook hun expertise in,’ vertelt Eefke. Ook was er tussen Futureprove en Baggr een duidelijke klik. ‘Onze nieuwe kernwaarden zijn resultaatgericht, competent, snel en flexibel. Deze zie ik ook bij Baggr terug. Daarom klikt het zo goed.’

Vertaling naar pitch, website en content

Het verhaal helder hebben is stap 1. Om er resultaat mee te bereiken is stap 2. Hoe je dat doet? Door het doorleven en consistent uitdragen ervan. Vanuit dat kader heeft Baggr het team geholpen met het formuleren van een persoonlijke pitch en hebben we het verhaal vertaalt in teksten voor de website. Ook hebben we met video en blogs verslaglegging gedaan van het symposium voor het 1e lustrum van Futureprove waarin we constant het merkverhaal verwerkten.

Wil je net als Futureprove samen baggren om je merkverhaal helder te verwoorden?

Futureprove is een management traineeship voor procesverbeteraars. Excellente starters met een HBO/WO diploma en een Lean Six Sigma Green Belt certificering groeien in twee jaar tijd naar een leidinggevende rol in Operations Management. Tijdens het traineeship behalen de trainees hun Black Belt certificaat en voeren ze meerdere verbeterprojecten uit bij verschillende bedrijven.

ACOREL
Leadgenererend e-book

Meer klantverhalen

ACOREL
Leadgenererend e-book

De aardappel in 2037

QUINSO
Effectieve marketing voor en door medewerkers

ACOREL
Een raak merkverhaal en heldere merkbelofte

QISS-IT
Toekomstgerichte positionering