‘Baggr denkt op een professionele manier mee en ontwikkelt plannen die direct toepasbaar zijn. Ze kruipen in de huid van de klant en acteren als medewerkers. Waar wij geen ruimte hadden voor marketing vulde Baggr het gat op.’
Hanneke van Leeuwen, Marketing Director SAP Concur Netherlands
SAP
Dit is SAP Concur!
SAP Concur: drie processen, één oplossing
Wat krijg je als je reis-, onkosten- en factuurprocessen samenvoegt? Jawel, zuiver uitgavenbeheer. Het SAP Concur-platform is ontworpen om de uitgaven van medewerkers eenvoudig en transparant te maken. Geheel volgens wet- en regelgeving. De kracht van het platform is wat SAP Concur – en hun klanten – echt onderscheidt.
Wat was de vraag?
‘Geef ons een gezicht in de Benelux!’
SAP Concur is van origine een Amerikaans bedrijf. Al meer dan 20 jaar helpen zij bedrijven hun concurrenten een stap voor te blijven. Dat doen ze met tijdbesparende tools, connected data en geavanceerde technologie. Nu is het tijd om toe te slaan in de Benelux. Echter, Amerika is geen Europa. Baggr bedacht hoe SAP Concur die vertaalslag kon maken, zodat ook hier bedrijven optimaal kunnen profiteren van het platform van SAP Concur. Met als doel: hun concurrenten die stap voorblijven.
Dit was onze oplossing: bouw aan relaties met de 360° aanpak
De 360° aanpak: dáár zijn waar de (potentiële) klanten zijn. Op het juiste moment, met het juiste kanaal, en het juiste middel bij de juiste persoon. Oftewel, een optelsom van crossmedia activiteiten: PR, contentmarketing en online. Daarmee creëer je verkoopkansen. Het zorgt ervoor dat je veel sterker bent in de markt.
Stap 1
Omdat SAP Concur een nieuwe speler was in de Benelux startten we met het creëren van awareness en naamsbekendheid. Baggr ontwikkelde een ijzersterke PR-strategie en bouwde een relatie op met online en offline media. In nog geen twee jaar tijd was SAP Concur diezelfde autoriteit binnen de Benelux, als in de USA.
Stap 2
Contentmarketing: nu SAP Concur een gezicht had, werd het tijd om klanten te binden, en nieuwe klanten te triggeren met interessante content. De contentmarketing werd uitgebouwd met customer cases, blogs en infographics.
Stap 3
Tijd voor de volgende stap: marketing qualified leads. We ontwikkelden een leadstrategie, bestaande uit social posts, online campagnes, webinars en events. We hadden daarvoor de beschikking over content, ontwikkeld door het hoofdkantoor in Amerika. Deze vertaalden wij naar de doelgroep van SAP Concur in de Benelux. Daarnaast ontwikkelden we zelf content (blog, quotes, storytelling) waarmee we zoveel mogelijk traffic naar de SAP Concur-website realiseerden.
Vandaag de dag is SAP Concur een bekende speler in de Benelux met een herkenbaar gezicht!
SAP Concur over Baggr
Hanneke van Leeuwen: “Wij werken heel autonoom, maar altijd in relatie met SAP en partners. En dat voelde Baggr haarfijn aan. Ook zij werken vanuit de relatie. Vanuit de klik. Daarnaast is Baggr echt een allround bureau met brede marketing expertise. Waar ík van binnen naar buiten kijk, doet Baggr dat precies andersom, en in rap tempo. Dat is precies het stukje ‘extra’ dat Baggr ons leverde.”
Voor SAP Concur hebben we mooie resultaten behaald op het gebied van online bereik. Door content, social posts en social campaigns te ontwikkelen, internationaal aangeleverde content te lokaliseren en online media in te kopen, behaalden we in één jaar deze cijfers. Daar zijn we trots op!
Wil je net als SAP Concur meer resultaat op je online bereik?