LANTMÄNNEN UNIBAKE
Positionering

‘Van onbewust naar bewust. Dat is een verandering in gedrag die Baggr bij Lantmännen Unibake teweegbracht. Baggr werkt vanuit een hoge mate van energie en enthousiasme en krijgt zo mensen mee. Daar word ik blij van.’
Joost Smaal, Voormalig directeur bij Lantmännen Unibake
Middelen
  • Kanaalstrategie
  • Sessies met medewerkers
  • Interviews met klanten en consumenten
Wie zijn we en waar gaan we voor?

Als je weet wie je bent, kun je jezelf onderscheidend maken. Op de vraag “wie zijn we?”, gaven alle salesmedewerkers bij Lantmännen Unibake echter een ander antwoord. Hoogste tijd om hetzelfde verhaal te vertellen, een verhaal dat anders is dan de rest. Ook kon de keuze voor bepaalde markten wel een toets gebruiken.

Drie kanalen als focus

We zijn begonnen met een kanaalstrategie. Hierbij hebben we drie kanalen uitgewerkt waar Lantmännen Unibeke in kon groeien om een groter aandeel in de markt te krijgen. Om deze kanalen beter te begrijpen, zijn we ons samen met de medewerkers van Lantmännen Unibake gaan verdiepen in de markt. Sessies met medewerkers en interviews met klanten en consumenten waren hierbij zeer waardevol.

Keuzes om achter te staan

Door medewerkers vanaf het begin te betrekken en mee te nemen in de kanaalstrategie, kon het team van Lantmännen Unibake meegroeien in de keuzes die gemaakt zijn. Dit resulteerde in betrokkenheid en enthousiasme om er samen voor te gaan. De heldere kanaalstrategie zorgt ervoor dat drie kanalen actief worden bewerkt. Iedere dag groeit de bewustwording bij het salesteam. Zij weten nu waar ze voor staan, waarin ze zich onderscheiden en hoe ze dit uit kunnen dragen richting klanten.

Wil je net als Lantmännen Unibike een vruchtbare grond voor je marketing?

Lantmännen Unibake is een Zweedse coöperatie van boeren en telt 37 industriële bakkerijen in meer dan 20 landen. Het is de tweede grootste ‘bake off’ bakkerijgroep van Europa. Baggr ondersteunde Lantmännen Unibake in Nederland met een heldere positionering door het uitwerken van een kanaalstrategie.

CHEAPTICKETS
PR
ITELLIGENCE
De aardappel in 2037

Meer klantverhalen

FUTUREPROVE
Een futureprove merkverhaal

ACOREL
Leadgenererend e-book

De aardappel in 2037

QUINSO
Effectieve marketing voor en door medewerkers

ACOREL
Een raak merkverhaal en heldere merkbelofte