‘Baggr kent onze merkwaarden en weet precies welke boodschap wij willen brengen. Zo hebben we al verschillende mooie acties kunnen opzetten om de klant bij ons merk te betrekken. Door de samenwerking met Baggr hebben we in 2017 zelfs de award voor ‘Best Online Travel Agency’ in ontvangst mogen nemen.’
Aniek Augustijn, Voormalig Country Manager België
CHEAPTICKETS
PR
Troebel: onbenut potentieel
Baggr werkt al sinds 2012 voor CheapTickets. Na een aantal jaar geen PR ingezet te hebben, lag er voor de marktleider van online verkoop van vliegtickets in Nederland een kans om deze autoriteitspositie te claimen. In België was CheapTickets net gestart en had daar de uitdaging de harten van de Belgen online te veroveren. Voor beide landen was het nodig om zichtbaarheid te creëren bij media en uiteindelijk de consument. Hiervoor heeft Baggr PR ingezet.
Baggren: een ontdekkingstocht naar mensen en nieuws
We zijn gestart met een analyse van de Nederlandse en Belgische markt waarop we vervolgens onze PR strategie hebben gebaseerd. Hierop volgde een plan waarmee we op korte termijn naamsbekendheid voor het merk in beide landen konden vergroten. Kernwoorden van de aanpak waren serieuze onderwerpen zoals ‘bovenop het nieuws’ en ‘journalisten snel en goed te woord staan bij vragen’ en minder serieuze onderwerpen zoals ‘onderzoek naar rariteiten tijdens het vliegen’. Mede door het opbouwen van persoonlijke contacten door het organiseren van persreizen en perslunches naar onder meer Barcelona, Lissabon en Washington stond CheapTickets in Nederland weer op het bellijstje van journalisten en won het merk in België terrein.
Middelen
- PR strategie
- Pr-onderzoek
- Persreizen, perslunches
- Mediabenadering, persbericht, SEO PR
- Monitoring van media, Inhaken op actualiteiten
CheapTickets.be Kofferrace Antwerpen

CheapTickets is een internationale online travel agent en onderdeel van Travix. Baggr ondersteunt CheapTickets in Nederland en België op het gebied van branding door de inzet van marketing PR, events, contentcreatie en trainingen.