
Vrijwel elke organisatie maakt er gebruik van: LinkedIn. Het is één van de meest gebruikte sociale media kanalen van het moment en staat ook wel bekend als het populairste zakelijke platform dat er is. Maar hoe zorg jij ervoor dat jouw LinkedIn bedrijfspagina een succes is? Dat mensen je zien en interacteren met jouw bedrijfsprofiel? Wij geven je in deze blog 5 tips om jouw LinkedIn berichten naar een hoger niveau te tillen. Op een rij:
- Zet medewerkers in voor meer bereik
- Personaliseer je berichten
- Geef volgers een kijkje achter de schermen
- Maak gebruik van korte persoonlijke video’s
- Lok interactie uit
Tip 1: Zet medewerkers in voor meer bereik
De eerste tip ligt dichterbij dan je mogelijk had verwacht: het inzetten van eigen medewerkers. Medewerkers zijn ontzettend belangrijk en waardevol. Niet alleen om de organisatie draaiende te houden, maar ook om de bekendheid ervan te verspreiden. Zij zijn – na klanten – de belangrijkste ambassadeurs van jouw merk. Maar hoe zet je hen in om op LinkedIn meer bereik te genereren? Vraag ze om te interacteren met jouw berichten!
Laat ze berichten delen, liken én vraag ze te reageren. Voorbeeld: je hebt een blog op de website geplaatst waarin collega Jan dieper ingaat op onderwerp A. Je plaatst deze nu op LinkedIn, zodat lezers vanaf social media naar de website worden geleid. Dan kun je medewerkers vragen het volgende te doen:
- Het bericht delen met een korte tekst erbij: ‘Lees nu de blog over onderwerp A die mijn collega Jan heeft geschreven. Zeer waardevolle content!’
- Reageren onder het bericht: ‘Mooi geschreven. Waardevolle content @Jan!’
Voor medewerkers een kleine moeite. Maar voor jouw merk wel ontzettend waardevol. Tip: wanneer zij een bericht delen, vraag hen dan een korte tekst erbij te plaatsen. Het klakkeloos delen van berichten blijkt nagenoeg zinloos te zijn.