Vrijwel elke organisatie maakt er gebruik van: LinkedIn. Het is één van de meest gebruikte sociale media kanalen van het moment en staat ook wel bekend als het populairste zakelijke platform dat er is. Maar hoe zorg jij ervoor dat jouw LinkedIn bedrijfspagina een succes is? Dat mensen je zien en interacteren met jouw bedrijfsprofiel? Wij geven je in deze blog 5 tips om jouw LinkedIn berichten naar een hoger niveau te tillen. Op een rij:
- Zet medewerkers in voor meer bereik
- Personaliseer je berichten
- Duik de diepte in met AI als handig hulpmiddel
- Maak gebruik van korte persoonlijke video’s
- Lok interactie uit
Tip 1: Zet medewerkers in voor meer bereik
De eerste tip ligt dichterbij dan je mogelijk had verwacht: het inzetten van eigen medewerkers. Medewerkers zijn ontzettend belangrijk en waardevol. Niet alleen om de organisatie draaiende te houden, maar ook om de bekendheid ervan te verspreiden. Zij zijn – na klanten – de belangrijkste ambassadeurs van jouw merk. Maar hoe zet je hen in om op LinkedIn meer bereik te genereren? Vraag ze om te interacteren met jouw berichten!
Laat ze berichten delen, liken én vraag ze te reageren. Voorbeeld: je hebt een blog op de website geplaatst waarin collega Jan dieper ingaat op onderwerp A. Je plaatst deze nu op LinkedIn, zodat lezers vanaf social media naar de website worden geleid. Dan kun je medewerkers vragen het volgende te doen:
Het bericht delen met een korte tekst erbij: ‘Lees nu de blog over onderwerp A die mijn collega Jan heeft geschreven. Zeer waardevolle content!’
Reageren onder het bericht: ‘Mooi geschreven. Waardevolle content @Jan!’
Voor medewerkers een kleine moeite. Maar voor jouw merk wel ontzettend waardevol. Tip: wanneer zij een bericht delen, vraag hen dan een korte tekst erbij te plaatsen. Het klakkeloos delen van berichten blijkt nagenoeg zinloos te zijn.
Tip 2: Personaliseer je berichten
Om met LinkedIn berichten meer aandacht te trekken en bereik te creëren, is personalisatie belangrijk. Mensen zijn nieuwsgierig. Jouw publiek dus ook. Het kan geen kwaad om eens een kijkje achter de schermen te geven. Deel eens een paar mooie foto’s van een bedrijfsfeest of deel een mooi verhaal van een van je medewerkers. Hoewel de meeste mensen er geen studie van zullen maken om alle ins en outs van je bedrijf te leren kennen, zullen ze het wel leuk vinden om een beetje sfeer te kunnen proeven. Mensen wekken nou eenmaal meer emotie op dan producten of diensten.
Zorg er dus voor dat je de mens betrekt bij jouw berichten. Denk bijvoorbeeld aan de blog van collega Jan waar we het over hadden. Wanneer je zijn blog op LinkedIn plaatst, zorg er dan voor dat je Jan tagt én dat je er een foto bij plaatst waar hij opstaat. Zo krijgen volgers een beter beeld bij de persoon achter de content én achter de organisatie. En niet alleen dat, we hebben bij berichten die we voor klanten hebben geplaatst ook gemerkt dat er beduidend meer reacties en likes op komen. En meer reacties, betekent meer bereik!
En met meer bereik wordt de impact van je bedrijfspagina ook steeds groter. Toch is de impact van een individu doorgaans groter. Laat staan een aantal individuen bij elkaar. Vraag je team om je content te delen. Op deze manier verhoog je het bereik van je bedrijfspagina nog verder.