
‘Mam, ik doe mijn spreekbeurt over Baggr! De juf vindt het ook een goed idee’, enthousiast komt ze binnen rennen. Op mijn vraag of de juf wel weet wat Baggr is, volgt een vlot antwoord: ‘Ja, ik heb verteld dat het jouw bedrijf is en dat jij andere mensen helpt’. Ik denk even na, want dat is wel heel breed uitgelegd wat we bij Baggr doen. Maar natuurlijk ga ik haar niet teleurstellen, tuurlijk maken we daar een mooi verhaal van. Haar moeder zit tenslotte niet voor niets in de marketing ;).
Een paar weken later belt ze na haar spreekbeurt vol trots op: ‘Yes, ik had een 8,5! Met maar 2 tips en héél veel tops!’
Stiekem denk ik dat ik het meest geleerd heb van iedereen. Want hoe leg je aan een klas vol 10-jarigen uit wat marketing is….
Heel simpel volgens Lauren: ‘Marketing is reclame maken om bekender te worden en meer te verkopen. Zoals het merk Billie Eilish. Zij heeft reclame gemaakt door zelf Youtube filmpjes op te nemen, waardoor ze volgers kreeg en is ze via Spotify muziek gaan verkopen’.
Dat dus…