Het nieuwe jaar komt eraan! En dus, beste ondernemers en marketeers, de hoogste tijd om aan de slag te gaan met het ontwikkelen van het marketingplan voor dit nieuwe jaar. Dat vond KWEEKERS ook! En zij vroegen ons hen daarin te begeleiden. We nodigden Yenneke Haring, Emma Branderhorst en Robert Koelman bij ons in de Gruyter Fabriek uit voor een sessie ‘Marketingplan-in-een-dag’. Een dag vol inspiratie, inhoud en creativiteit om samen te bouwen en een fundament te leggen voor het toekomstige jaar. Met als resultaat: een eerste versie van de marketingstrategie met concrete kalender voor 2024.
De dag startten we met inspiratie vanuit de marketingtrends en ontwikkelingen voor 2024 en ‘gluren bij hun buren’. We gingen in op de organisatie- en verkoopdoelstellingen voor volgend jaar en vertaalden deze naar de marketingdoelstellingen 2024. Daarna richtten we ons meer naar buiten en werd het steeds concreter. Wie is de ideale klant? Wat zijn de uitdagingen en behoeftes van die klant? Welk proposities passen daarbij? En we maakten een voorzet voor de inrichting van één van de marketing & salesfunnels voor volgend jaar.
Uiteraard ontbrak ook het KWEEKERS merk niet deze dag. Het KWEEKERS’DNA, hun cultuur en waarden, maakt het een unieke club! We hebben besproken op welke manier zij volgend jaar top-of-mind worden vanuit het merk kunnen samenbrengen met het creëren van salesleads binnen hun doelgroep.
Een dag vol inhoud en input die het hen makkelijk maakt om als vervolgstap de marketingkalender, waarvoor zij van ons een template ontvingen, heel snel in te vullen. Deze week sparren we daar verder over. Met de ambitie om de week erna het plan af te hebben. En het uit te gaan dragen binnen de organisatie. Kom maar op 2024! KWEEKERS is er (bijna) klaar voor.