KWEEKERS
Marketing met focus: strategie en structuur voor KWEEKERS

‘Baggr brengt een no-nonsense samenwerking en dito marketingaanpak. Het team is klein, waardoor het contact persoonlijk is en schakelen lekker snel gaat.’ 

Yenneke Haring, creatief en strategisch brand marketeer bij KWEEKERS

In een snelgroeiende scale-up kan marketing een uitdaging zijn als de expertise en focus ergens anders liggen. Hoe zorg je er dan voor dat de marketingafdeling op dezelfde snelheid meegroeit? KWEEKERS stond voor de uitdaging om structuur en strategie in hun marketingaanpak te brengen. Dankzij de samenwerking met BAGGR en de coaching van Trudy kreeg hun marketingteam niet alleen concrete handvatten, maar ook een waardevolle sparringpartner op strategisch niveau.

In dit klantverhaal lees je hoe KWEEKERS tot een goed marketingplan kwam en hoe zij focus aanbrachten op de marketingafdeling met de juiste ondersteuning.


Samen impact maken
KWEEKERS is een club van eigenzinnige professionals die organisaties helpt bij het digitaliseren, automatiseren en optimaliseren van bedrijfsprocessen. Hun grote doel voor 2030? Samen 1 miljard kopjes koffie terugbrengen naar de zorg en maatschappij. Niet figuurlijk, maar een kopje koffie als metafoor voor tijd. Dat betekent dat KWEEKERS organisaties helpt efficiënter en slimmer te werken, zodat medewerkers meer tijd en aandacht overhouden voor wat echt belangrijk is. En dat begint al bij de marketingafdeling.

De basis voor groei
Yenneke Haring, creatief en strategisch brand marketeer bij KWEEKERS, vertelt: “Onze kracht ligt in consultancy en projectleiding, daar zijn we wel operational excellent in. Strategisch marketing was meer onbekend terrein binnen onze scale-up. Door de snelheid en groei van het bedrijf wilde ik eerst een stevige basis leggen om vanuit daar verder te bouwen. Daar konden we als klein team van destijds 2 marketeers, wel wat hulp bij gebruiken. Die hulp en expertise vond ik in Trudy en Baggr.”

Direct aan de slag met concrete handvatten
Samen met een collega van marketing en de commercieel directeur nam Yenneke deel aan de workshop Marketingplan-in-1-dag. “Tijdens deze dag kregen we direct concrete handvatten om met ons marketingplan aan de slag te gaan. We ontvingen ook formats die we nog steeds gebruiken, bijvoorbeeld om campagnestrategieën op te stellen en een marketingkalender te maken. De duidelijke structuur helpt bovendien om sales eenvoudiger te betrekken,” vertelt Yenneke. “Dat werkt effectiever.”

Meer dan een marketingplan
Voor Yenneke bracht de samenwerking met Baggr meer dan alleen structuur: “Het was verfrissend om te schakelen met mensen die hun kennis delen en tegelijkertijd inspireren. Ik vond in Trudy onvoorzien een echte marketingcoach. Als eindverantwoordelijke voor marketing miste ik een sparringpartner op C-level, iemand om strategisch mee te denken over doelstellingen, doelgroepen en kanalen, en uitdagingen die je zo af en toe hebt met interne stakeholders. Trudy vulde die rol perfect in. Daarom zijn we een langere samenwerking aangegaan. Ze helpt me focus te houden en stelt de juiste kritische vragen om de essentie van marketing en mijn eigen plan te bewaken.”

Een persoonlijke samenwerking
“Baggr brengt een no-nonsense samenwerking en dito marketingaanpak. Het team is klein, waardoor het contact persoonlijk is en schakelen lekker snel gaat. Ze werken vanuit een klik, wat zorgt voor een menselijke en waardevolle manier van samenwerken. Geen transactionele relatie, maar een echt partnerschap. Precies zoals wij dat zelf ook graag met onze klanten aangaan en ikzelf ook het beste op ga,” concludeert Yenneke.

Coaching of sparren over marketing met een rot uit het vak
Kun je binnen jouw team wat meer marketingexpertise gebruiken? Heb je zelf behoefte aan een coach om de marketingstrategie naar een hoger niveau te tillen? Of wil je gewoon eens sparren met een rot uit het vak? Neem dan nu vrijblijvend contact op met Trudy via deze button:

Kweekers is een bedrijf dat zich richt op het ondersteunen van organisaties bij de digitale transformatie. Ze bieden oplossingen op maat voor het automatiseren en optimaliseren van bedrijfsprocessen, met expertise in systemen zoals AFAS, Mendix, U-Turn en Power BI. Hun deskundige team helpt organisaties efficiënter te werken door software te implementeren, te koppelen en te beheren, zodat bedrijven hun doelen sneller kunnen bereiken en beter kunnen sturen op data-gedreven beslissingen.

FUTUREPROVE
Een futureprove merkverhaal

Meer klantverhalen

FUTUREPROVE
Een futureprove merkverhaal

ACOREL
Leadgenererend e-book

De aardappel in 2037

QUINSO
Effectieve marketing voor en door medewerkers

ACOREL
Een raak merkverhaal en heldere merkbelofte