Op herhaling! Marketingplan-in-1-dag 2024 én 2025

Een club van echte, eigenzinnige professionals. Expert op het gebied van software-oplossingen AFAS, Power BI en het door henzelf ontwikkelde U-turn. Dat is KWEEKERS!

Eind 2023 begeleidden we het marketingteam in het realiseren van een succesvol marketingplan voor 2024. Nu vroeg nieuwbakken Manager Commercie Wessel Touw ons om dat ook voor 2025 te doen.

Een plan waarin de vernieuwde organisatiestrategie het uitgangspunt vormt. De focus verschuift naar het positioneren van zelf ontwikkelde software-oplossingen en abonnementen – dat is de nieuwe koers die wordt ingezet. En natuurlijk heeft die koers direct invloed op de marketingstrategie.

We zetten 3 stappen met hen om te komen tot een helder, resultaatgericht en gedragen marketingplan:

● 𝐕𝐨𝐨𝐫𝐛𝐞𝐫𝐞𝐢𝐝𝐢𝐧𝐠 𝐢𝐬 𝐤𝐞𝐲 🗝️
In verschillende gesprekken met onder andere Lars Hoppenbrouwers, Yenneke Haring en Wessel, brengen we in kaart wat er leeft binnen de organisatie en het marketingteam. We bespreken de wensen en verwachtingen van diverse stakeholders én praten over de belangrijkste succesfactoren voor effectieve marketing binnen KWEEKERS.

● 𝟏-𝐝𝐚𝐚𝐠𝐬𝐞 𝐬𝐞𝐬𝐬𝐢𝐞 𝐌𝐚𝐫𝐤𝐞𝐭𝐢𝐧𝐠𝐩𝐥𝐚𝐧 💪
Samen met het marketingteam, Alyssa Versteden, Maud van der Veen , Yenneke en Wessel, trekken we een hele dag uit om te praten, brainstormen, ideeën en meningen te delen, elkaar aan te vullen en te inspireren.

Natuurlijk met de nodige gezelligheid en lekker eten tussendoor. Onmisbaar op zo’n dag ;). Zelfs het weer zit mee, waardoor we een deel van de sessie op ons terras buiten kunnen houden.

Een energieke dag waarop we grote stappen zetten. Nu alles nog gestructureerd op papier krijgen!

● 𝐁𝐞𝐠𝐞𝐥𝐞𝐢𝐝𝐢𝐧𝐠 𝐯𝐚𝐧 𝐝𝐞 𝐦𝐚𝐫𝐤𝐞𝐭𝐞𝐞𝐫 𝐢𝐧 𝐡𝐞𝐭 𝐨𝐧𝐭𝐰𝐢𝐤𝐤𝐞𝐥𝐞𝐧 𝐯𝐚𝐧 𝐡𝐞𝐭 𝐩𝐥𝐚𝐧 🙋🏻‍♀️
Aan het einde van de dag staat Alyssa op als de marketeer die de verantwoordelijkheid neemt voor het opstellen van het marketingplan. Geweldig om dat enthousiasme te zien!

Daar zijn we nu: in drie stappen begeleidt Trudy Robbemondt haar bij het ontwikkelen van een concreet, resultaatgericht én door de organisatie gedragen marketingplan. Want die gedragenheid is minstens zo belangrijk als de inhoud van het plan.