
Imago, reputatie, identiteit. Begrippen die je bekend in de oren zullen klinken en die een grote rol spelen binnen bedrijven. Waarschijnlijk heb je wel nagedacht over welk imago je met je bedrijf zou willen hebben en welke waarden het bedrijf moet uitstralen.
Maar heb je er ook wel eens aan gedacht dat mensen jouw merk anders zien dan dat jij denkt dat ze het zien?
Uit onderzoek* bij 562 ondernemingen (voornamelijk USA) blijkt dat er geen relatie is tussen hun gepubliceerde waarden, de identiteit van de organisatie en de waardering van de medewerkers.
Dat bevestigt onze overtuiging: als waarden niet gebaseerd zijn op de feitelijke cultuur van de organisatie en je ze dus naar klanten en prospects niet waar kunt maken, dan doen ze niets voor je merk, of werken zelfs tegen je. Waarden zijn niet een paar mooie woorden op je website, maar het zijn beloftes aan je klant, je prospects en niet te vergeten je medewerkers.
Wil je sparren over hoe je resultaat behaalt met je merk? Plan een vrijblijvend gesprek met ons.
*Onderzoek: MTI/Glassdoor – ‘Measuring the Culture in Leading Companies’