

Deze week hebben wij ons tijdens de lunch laten inspireren door het webinar ‘De toekomst van marketing – Lunchbreak’ van Nima, Nederlands Instituut voor Marketing. Het onderwerp van het webinar: Employee experience & journey’s. Hoe zorg je ervoor dat iedereen je merk in- en uitademt? Hoe behoud je je personeel, wat kan marketing hierin betekenen en hoe belangrijk is dit voor het werven van nieuwe medewerkers? Interessante vragen die wij bij onze klanten beantwoorden en steeds belangrijker worden door de krapte in de huidige arbeidsmarkt.
De drie take aways van Indah uit het webinar:
• Aandacht en tijd besteden aan de huidige medewerkers en cultuur binnen de organisatie is belangrijk voor het bouwen van een sterk employer brand om nieuwe medewerkers aan te trekken.
• Om medewerkers ambassadeur te maken van het merk moet je als organisatie hen de vrijheid geven om van de standaardprocedures af te kunnen wijken. En om op hun eigen manier trots en cultuur uit te dragen.
• Intern en extern moeten op één lijn lopen met elkaar, ze versterken elkaar. Wat je als organisatie naar buiten laat zien komt overeen met wat je van binnen bent.
Een leuke manier om onszelf tijdens de lunch aan het denken te zetten. Wij hebben de volgende sessie al in onze agenda staan!