
Een snoeptrommel voor de marketeer: the NIMA marketing day. Mijn persoonlijke conclusie: niet alleen voor de marketeer, maar ook voor iedereen die vooruitgang wil in het realiseren van organisatiedoelen. Dus grote kans ook voor jou! Dé reden waarom ik hier mijn 3 inzichten met je deel. Waarom deze? Simpel, deze bleven me het meest bij.
1. Hoe motiveer je een marketeer? Door te vragen waar zijn of haar vuur van aan gaat als dat over een half jaar gerealiseerd is. En dat vuurtje helder en hard te laten branden tot het resultaat er is!
2. Baseer je ook bij arbeidsmarktcommunicatie meer en meer op data! Bedenk niet zelf hoe je voor een mogelijk nieuwe collega het verschil kunt maken, maar vraag vooraf waar het hart sneller van gaat kloppen. Wat zijn de redenen om de stap te zetten naar een nieuwe werkgever. Als je dat in kaart gebracht hebt en je koppelt dat aan wat je te bieden hebt als organisatie, dan heb je de ideale insteek te pakken.
3. Goed om het weer even scherp neergezet te krijgen: de klant is de held! Het draait in alles om de klant en niet om jouw organisatie (en dat is soms best lastig ;)).
Maar wat me nog het meest bijgebleven is: het was gewoon heel fijn om live met vakgenoten van gedachte te wisselen, het eens te zijn en elkaar te prikkelen om vanuit andere invalshoeken te denken.