IT starts with a Qiss
Weer zo’n toffe klant! Wat deze klant extra bijzonder maakt is dat ook zij, zoals wij dat noemen, ‘vanuit de klik’ werken. Het gevoel zegt alles! En dus ook over deze samenwerking.
Wat QISS IT doet? Ze begeleiden young professionals bij hun ontdekkingsreis in de arbeidsmarkt. Zij helpen hen ervaring op te doen als IT-professional door detachering en opleidingen.
Tot op heden hebben wij twee opdrachten voor QISS IT mogen uitvoeren. De eerste opdracht had betrekking op het binden, boeien en behouden van IT professionals en bij de tweede opdracht stond de toekomstgerichte positionering van QISS IT centraal.
Binden, boeien en behouden
De uitdaging die QISS IT ervaarde was het binden, boeien en behouden van young professionals. Zowel tijdens het traineeship, als het pad daarna. Zij waren zoekende hoe ze de binding en het behoud konden verhogen en de duur van de periode in dienst bij QISS IT konden vergroten. Dat inzicht mochten wij hen geven.
Hoe we dat gedaan hebben? Door een combinatie van digitaal kwantitatief onderzoek en face-to-face kwalitatief onderzoek. Digitaal om het laagdrempelig te maken om mee te doen en zoveel mogelijk inzichten op te halen. Kwalitatief om meer verdieping te krijgen op bepaalde opvallende resultaten uit het kwantitatieve onderzoek. Het resultaat? Herkenbare én vernieuwende inzichten. En adviezen om direct mee aan de slag te gaan!
Toekomstgerichte positionering
Vanuit hun oorsprong zijn ze met hun missie ‘meer vrouwen in de IT’ voorloper in de markt van traineeshipbureaus. Daarmee maken ze hét verschil in de markt. Vooruitstrevend als zij zijn, stelden ze zichzelf de vraag of die positionering nog voldoende onderschrijft waar ze ook in de toekomst voor willen staan. Wat is de volgende stap waarmee QISS IT voorloper in de markt blijft en het verschil maakt voor trainees en opdrachtgevers?
Daar mochten wij hen bij helpen. We verdiepten ons in de behoeftes en de visie van trainees op de toekomst. Ontwikkelden een sessie om samen met het team van QISS IT te bepalen wat dan die vernieuwende positionering zou kunnen worden. De aanpak van die sessie: van divergeren naar convergeren, vanuit inhoud en met creativiteit. Aan de hand van spellen, het werken met beelden en andere creatieve activiteiten is er samen gebrainstormd over QISS IT, waar ze als organisatie voor staan en waar ze in de toekomst naartoe willen.
Vervolgens zijn wij aan de slag gegaan om alle informatie tot één geheel te brengen en een vernieuwd en relevant merkverhaal te creëren dat past bij de toekomst van QISS IT. Wordt vervolgd…