
Onderschrijft de huidige positionering nog voldoende waar we als bedrijf voor staan? Dat is de vraag waar een organisatie mee naar Baggr kwam. Om antwoord te kunnen geven op deze vraag heeft Trudy een persoonlijke sessie ontwikkelt. Een sessie over merkpositionering waarbij de gedachten, de houdingen en meningen van de teamleden centraal stonden. Zo’n twee weken terug vond deze sessie plaats. Voor Trudy klare koek, maar voor mij (Suze) was het de eerste keer dat ik een dergelijke sessie bijwoonde. Ik ben sinds eind maart werkzaam bij Baggr en mocht in mijn tweede week mee naar deze sessie. Om ervaring op te doen, om de werkwijze van een dergelijke sessie eens te beschouwen én natuurlijk om te leren. Voor alles een eerste keer! Lees hieronder meer over de sessie, hoe ik het heb ervaren en wat mij het meeste is bijgebleven.
Wat is merkpositionering?
Merkpositionering: wat houdt dat precies in? Merkpositionering gaat simpelweg om de plek die jij als merk inneemt in het hoofd en hart van mensen. Bij merkpositionering is het belangrijk dat dit plekje uniek is en dat mensen het als reden zien om jou te verkiezen boven andere organisaties en/of merken. Een element dat hier een cruciale rol in speelt is emotie.