Hoe zorg je ervoor dat, in een oerwoud vol online content, jouw boom gezien wordt door jouw doelgroep? Eentje die eruit springt en waartoe de doelgroep aangetrokken wordt. Content maken is één, maar het maximaal verspreiden is meer dan alleen het delen van de content op je social media kanalen. Dus hoe creëer je maximaal bereik van je content?
Wij helpen jou om het maximale uit je content te halen. Daarvoor ontwikkelden wij een checklist die je kunt inzetten voor blogs, klantverhalen, infographic (en e-books) zodat jij je potentiële klant maximaal bereikt. Wil je meteen aan de slag? Download onderaan de pagina de lijst. Heb je behoefte aan wat meer informatie en wil je het maximale halen uit de checklist (en dus jouw content) lees dan vooral door!
Voor het creëren van maximaal bereik van jouw content red je het niet alleen met het delen van je content op je social media kanalen. Je moet ook denken aan:
-
- 1. Een goede overzichtelijke website
-
- 2. De juiste content
-
- 3. Vindbaarheid
-
- 4. Verspreiding
Een goede overzichtelijke website
Het begint met een goede website. Die heb je nodig voor het genereren van bezoekers, het vasthouden van deze bezoekers en het uiteindelijk converteren naar leads of klanten. Maar wat is nu een goede website? Hij moet in ieder geval hier aan voldoen:
- Bekijk de website door de bril van de gebruiker/jouw doelgroep. Wat willen zij zien en lezen?
- Duidelijke navigatie op vaste, logische plekken.
- Een responsive design, zodat je website ook goed leesbaar is op mobiele apparaten.
- Gebruik visualisatie zoals afbeeldingen en illustratie, dit verheldert jouw verhaal. En zorg dat ze niet te zwaar zijn.
- SEO: gebruik de juiste zoekwoorden in jouw teksten.
- Goede links en call-to-actions, zodat bezoekers meerdere pagina’s bezoeken. Ook naar externe pagina’s waar relevantie informatie staat.
De juiste content
Heeft jouw content toegevoegde waarde voor jouw doelgroep? En welke content zet je in? Blogs, klantverhalen, infographics, e-books, webinars, events of een combinatie? Ga op zoek naar wat jouw doelgroep wil lezen of zien. Heb je ze geraakt, dan gaan ze zelf op zoek naar meer informatie. Deze content zorgt voor klantbinding en in combinatie met het optimaal inzetten van SEO ook voor meer verkeer naar je website.
Het maken van waardevolle content vraagt om een goede strategie en kost tijd. Denk ook goed na voor je iets plaatst. Voldoe je niet aan de verwachting, dan verliest een bezoeker snel zijn interesse. En voor je het weet ben je hem kwijt.
Vindbaarheid
SEO, best een vak apart. Best lastig om de grote jongens te verslaan, ten minste, dat zou je denken. Want iedereen wil natuurlijk bovenaan de zoekresultaten komen. Toch kan je met minimale, maar heldere kennis ver komen als het gaat om een goede vindbare website. Frankwatching geeft je tips hoe je de grote bedrijven de baas kan zijn, die wij zelf ook erg interessant vinden. Ook kunnen wij je daarbij helpen. Wij hebben een SEO template ontwikkeld die jou helpt met het leesbaar en compleet maken van jouw content. Hierdoor is je content geoptimaliseerd voor zoekmachines en vindbaar. Je wil tenslotte bovenaan komen in de zoekresultaten bij jouw doelgroep, niet?
Verspreiding
En dan, je hebt een sterke website, de juiste content en door SEO is je website ook vindbaar. Hoe zorg je zelf voor maximale verspreiding als je nieuwe content hebt ontwikkeld? De meest voor de hand liggende is:
- Social media. Welke sociale kanalen zet jij in? Zorg dat je de boodschap en de tekst aanpast aan het kanaal. Ben actueel en niet te commercieel. Laat juist je expertise zien.
Maar denk vooral ook aan:
- Je persoonlijke netwerk. Deel jouw content met hen, maar ook met het netwerk van jouw collega’s. Zij zijn tenslotte de ambassadeurs van jouw bedrijf.
- Laat duidelijk op je website zien dat je nieuwe content hebt. Zet het op de homepagina, in een slider bijvoorbeeld.
- Plaats social media buttons onder je content op de website, zodat de lezer het makkelijk kan delen.
- Heb je een database met GDPR-proof emailadressen? Stuur dan een nieuwsbrief met jouw nieuwe content.
- Adverteer via Facebook of LinkedIn op jouw doelgroep. Ook kan je van de lijst met emailadressen een aparte doelgroep maken waarop je kunt targetten.
- Zet je nieuwe content in je emailhandtekening.
- … de rest vind je in de checklist 😉
In één overzicht
Al deze informatie hebben wij verwerkt in een overzichtelijke checklist. Jouw spiekbriefje bij het verspreiden van content, waarmee je het maximale bereik behaalt. Check, check, check! Ga aan de slag. Download de Baggr checklist en maak het bereik van jouw content zo maximaal mogelijk: